Betalning & Retur

Dessa försäljningsvillkor gäller för försäljning av varor från nätbutiken för konsumenter och försäljningen butik. Kundens orderbekräftelse / bokningsformuläret tillsammans med dessa villkor den totala kontraktssumman till grund för handeln.

Villkoren här är till salu i Norge, Sverige,Danmark ,Svalbard och Jan Mayen. Eventuella fraktkostnader för det senare, måste det tas per telefon, efter ordreregisrering. Kunder utanför detta område måste kontakta oss genom. brev, e-post eller telefon.

Försäljning till konsumenter regleras i konsumenträtt och rätt att häva lagen.

Vi ansvarar för transaktioner via någon kreditkort via webbplatsen.

Priser
Priserna inkluderar 25% moms. For svenska og danska kunder dras den norska momsen ifrån i kassan när svensk/dansk adress registrerest.
Om moms, skatter eller andra avgifter förändringar kommer att ändra våra priser.


Vid köp via NETS betalmodul

Försäljningsvillkor, tillsammans med din beställning, bekräftat genom en orderbekräftelse, den totala kontraktssumman till grund för köpet. Rosenkransen-butikken.no ansvariga för transaktioner via webbplatsen.

3D Secure - ännu mer säker betalning över Internet

3D Secure är en gemensam standard för säkra betalningar på nätet med VISA (Verified by Visa) och MasterCard (SecureCode).

Vad är 3D Secure

3D Secure (Verified by Visa och MasterCard SecureCode) är den säkerhetslösning som VISA och MasterCard används för att identifiera kortinnehavaren vid köp över internet. 3D Secure har begärts av de Kortföretag att handla online ännu säkrare.

Hur du betala med 3D Secure
Om din kortutgivare använder 3D Secure som en extra säkerhetskontroll vid betalning får du en sida där du ange koden från din internetbank lösenord eller (BankID). Detta meddelande är mellan dig och banken, och vi kan inte se lösenord eller kod som du anger.

För din säkerhet sparar vi inte ditt kortnummer på din betalning.

Bokning
Alla beställningar anses bindande. Du får en orderbekräftelse via e-post med all information. Dessutom får du ett e-postmeddelande med information som beställningen hanteras av oss

Din avbeställning och rättigheter tillbaka
Uttag
Ingen handel är stängd tills du har sett och godkänt varan. Skulle du ångra ett köp rapportera detta via e-post eller skicka tillbaka varan i full förpackningen inom 14 dagar från den dag du tar emot varan (anstånd) och fäster med en dokumenterad förklaring till varför du returnera varan. Du väljer själv om du vill ha en annan vara eller pengarna tillbaka. Vi noterar att ångerfristen förlängs till 3 månader om returforklarings dokumentet inte följer objektet.

Villkoret för retur är att varorna inte har använts och att den kan säljas som nya. Alla taggar kommer att hänga på och originalförpackning måste också bifogas.

Du kan returnera ett objekt utan att ge skäl till detta, men det finns en önskan att du beskriver avkastningen orsaken på retursedeln.

Om du använder din ångerrätt och returnera varan (s) e-post paket eller brev, betalar du själv för returen kostnader. Du skall bära transport risken. Fyll i returforklarings dokument och skriva vad du återvänder. När vi fått tillbaka varan (s) i skada staten, betalar vi tillbaka det belopp du betalat inom 30 dagar. Ange din bank eller postgirokonto nummer på retursedeln och ha dina pengar snabbt på ditt konto eller skickas pengarna på en regelbunden utbetalingskort.

Uttag
För ditt köp är för en ångerfrist på 14 dagar. Under denna period, innebär ett tillbakadragande som att du har möjlighet att, utan skyldighet från din sida och bortsett från
transportkostnader, skicka tillbaka de varor du har fått.
Du skall sedan tillbaka varorna oskadade och oanvända.
Avgifterna är desamma oavsett hur många varor du köpt. Oavsett om det är en använd vara, kontakta oss via kontaktformuläret. I händelse av en tvist kan du kontakta Better Business Bureau eller lokala konsument kontor för att få hjälp. Läs också avsnittet om du kommer tillbaka rättigheter.

Vi gjør deg oppmerksom på at uavhentede bestillinger /pakker som automatisk returneres med Posten eller Postnord i Sverige og Danmark  til selger , etter utløpt liggetid for pakker ,fordi kjøper ikke lenger ønsker å motta bestilt vare/nekter å motta bestilt vare/ ikke tar ansvar for normal angrerett og returporto innen angrerettsfrist ,med angrettskjema, vil bli belastet med et fast ekspedisjons gebyr på  NOK 250. Dette for å dekke selgers utgifter og omkostninger . Dette ekspedisjonsgebyr på  NOK kr 250 vil bli trukket ifra på beløp som refunderes til kjøper  , etter at  selger har mottatt den returnerte  uavhentede vare .                                    (Jmr . forbrukerkjøpsloven § 41) 

Force majeure
Skulle en situation som gör det omöjligt för oss att fullgöra sina skyldigheter i detta avtal och under normala inköpspriser lagen betraktas som force majeure inte längre den drabbade partens skyldigheter så länge den extraordinära situationen kvarstår. Som force majeure lämplig t.ex. ändring, arbetsrättsliga konflikter, strejker, lockouter eller andra omständigheter som parterna inte råder över, såsom krig, upplopp, brand, explosion eller ingrepp av offentliga myndigheter. Detsamma gäller för plötslig förändring av kraven på märkning av produkter, varningstexter, försäljningsförbud eller beslut från myndigheter som påverkar marknad och produkter i en negativ riktning eller onormal nedgång i marknaden.